اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

 

خبرگزاری فارس: ‌مسئو‌لان برای رفع آلودگی هوا چاره‌اندیشی کنندبه گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با مدیران و کارکنان اداره کل محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه فرهنگ جامعه در قبال حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست باید ارتقا پیدا کند اظهار داشت: وظیفه حفاظت از محیط زیست بر عهده تمام مردم و مسئولیتی همگانی است.

 

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری از آلودگی‌ها وظیفه همگانی است تصریح کرد: باید به مسئله پیشگیری بسیار اهمیت داد چرا که اگر از آن غفلت شود سبب مشکلاتی برای مردم و جامعه خواهد شد.

 

*فرهنگ حفاظت از محیط زیست باید نهادینه شود

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اگر از وقوع سیل پیشگیری کنیم دچار مشکلات بعد از این واقعه نخواهیم شد خاطرنشان کرد: در حفاظت محیط زیست باید این فرهنگ نهادینه شود که جامعه و هر فردی خودش را مسئول بداند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه اگر فرهنگ نهادینه شود جامعه اصلاح می‌شود تصریح کرد: رسانه‌ها با کمک مسئولان  می‌توانند در افزایش فرهنگ همگانی نقش خوبی ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه زباله‌های خانگی نباید سبب اشاعه آلودگی به خیابان‌ها شود، خاطرنشان کرد: از زمانی که آب لوله کشی در منازل جاری شده است، سبب افزایش بهداشت عمومی و به ویژه بهداشت آب شده است.

*برای رفع آلودگی هوا چاره‌اندیشی شود

این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت توجه به رفع آلودگی هوا اظهار کرد: هوا محل استنشاق عامه مردم است که متاسفانه بر اثر گرد و غبار و دود ماشین آلات و کارخانجات و دخانیات آلوده می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه باید در زمینه حفاظت از محیط زیست امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد، تصریح کرد: درختکاری نمونه‌ای از امر به معروف و مقابله با آلودگی مثالی از نهی از منکر است که باید مورد توجه ویژه باشد.

تاریخ انتشار : 92/03/23


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 8 دی 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.